جمعه ۲۴ آذر ۰۲

تئوریهای مختلف سفر به ماه:

۲ بازديد

تئوریهای مختلف سفر به ماه:

تئوری‌های مختلفی در رابطه با سفر به ماه وجود دارد که برخی از آن‌ها را می‌توان به شرح زیر برشمرد:

- نظریه توطئه فرود بر ماه: این نظریه ادعا می‌کند که فرود انسان بر ماه در سال‌های ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۲ توسط ناسا جعل شده است و هیچ فضانوردی واقعاً به ماه نرفته است. این نظریه با استناد به عکس‌ها و فیلم‌های منتشر شده از مأموریت‌های آپولو، نقص‌های فنی، انگیزه‌های سیاسی و جنگ ویتنام، سعی دارد این ادعا را تأیید کند. این نظریه توسط بسیاری از منتقدان و دانشمندان رد شده است و شواهد زیادی برای حقیقت فرود بر ماه وجود دارد.

- نظریه جعل عکس‌ها و فیلم‌های مأموریت‌های آپولو: این نظریه ادعا می‌کند که فضانوردان واقعاً به ماه رفتند، اما عکس‌ها و فیلم‌های منتشر شده از آن‌ها جعل شده است. دلیل این جعل، پنهان کردن اطلاعات علمی یا نظامی گرانبهای موجود در ماه است. این نظریه توسط فیلیپ لروکس، نویسنده فرانسوی کتاب «چراغ در ماه» پایه‌گذاری شده است .

- نظریه مشارکت استنلی کوبریک: این نظریه ادعا می‌کند که استنلی کوبریک، کارگردان مشهور سینما، در جعل فرود بر ماه با ناسا همکاری کرده است. دلایل این همکاری، تسلط کوبریک بر تکنولوژی سینمایی، رابطه‌اش با ناسا، شباهت بین فضانوردان آپولو و شخصیت‌های فضای ۲۰۰۱: سفر به جای نامعلوم (فیلم)، و پشت پرده پیدایش چشم در آخرین صحنات «شایعات درباره گذشت» (فیلم) هستند. این نظریه توسط ژائوم رودروگز، کارگردان فروپاش (فیلم)، در سال ۲۰۱۵ بازگو شده است .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در وی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.